Sposób na: bóle żołądkowe i trawienie

Odkąd przeszłam na dietę bezglutenową, mój brzuch miał kilka cięższych chwil. Gdy tylko zjadłam coś, co zawierało sporą dawkę glutenu, mój żołądek od razu dawał mi o tym znać. Bolał tak bardzo, że aż się zwijałam z bólu. Ale takie przypadki zdarzają się każdemu, nie tylko z powodu glutenu. Przyczyn bólu żołądka i problemów z trawieniem jest wiele, ale ważniejszą rzeczą jest to, jak sobie z tym radzić. Nie jestem zwolennikiem łykania pigułek i chemii, dlatego szukałam sposobu naturalnego. I oto on:

http://5.s.dziennik.pl/pliki/6203000/6203020-herbata-z-mieta-900-667.jpg1. Napar z mięty - to chyba oczywiste dla każdego. Mięta wspomaga trawienie, łagodzi mdłości i wspomaga trawienie. Znam osoby, które nie przepadają za jej smakiem, ja osobiście uwielbiam i czasami piję ot tak - dla przyjemności.

2. Krople miętowe - skoro już idziemy tym tropem, to trochę mocniejsza dawka olejku miętowego. Krople miętowe dostaniemy w każdej aptece za grosze, wystarczy kilka dodać do wody i wypić. Ostatecznie można trochę powariować i popijać sobie przez cały dzień - czy to przez ból czy po prostu dlatego, że mamy ochotę. Woda z miętą i cytryną w gorące dni jest idealnym orzeźwieniem.
http://naturalneoczyszczanie.pl/wp-content/uploads/2011/11/rumianek1.jpg
3. Napar z rumianku - to jest dopiero niesamowite ziółko. Naprawdę najlepsza rzecz na problemy z trawieniem i bóle żołądkowe, z jaką miałam do czynienia. Pobija w swoim działaniu nawet miętę. Działa rozkurczowo i osłonowo. Poprawia również przepływ żółci.

4. Joga - tak tak, ja wiem, że jak boli to nie mamy siły się ruszać, ale czasami warto się przemóc. Z pomocą tutaj przychodzą skręty i rozciąganie mięśni brzucha, ale nie tylko.


Oto 13 asan zaproponowanych przez Portal Yogi, które można wykonywać podczas przejedzenia czy innych problemów (http://www.portalyogi.pl/joga-asany-na-trawienie)

A jakby ktoś chciał jednak pójść w skręty to tutaj kilka ciekawych asan -> Skręty


Macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na tego typu dolegliwości? :)




Komentarze

  1. Super blog, śliczny wystrój.

    Zapraszam na mojego: wikiandmarta.blogspot.com
    Komentarz za komentarz ?Obserwacja za obserwacje?:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz